SRBIJA – 005 027 2015 – 19:00

Deli sadrzaj - Informisi druge - Доля содержания - Информ других - Share content - Inform others

Kupovina “neuslovnih” sredstava i kako je maca pojela 32 miliona dinara Ministarstvu odbrane :) – Da li je kupovinom sredstava koja su na ivici upotrebljivosti za potrebe VS napravljen prekrsaj ili ne i ko za to treba da odgovara ili cemo opet imati “situaciju da niko ne snosi odgovornost”? – Da li je kupovina uradjena radi lobiranja pred predstojeci sajam Partner ili? Evo sta znamo Citat/ Реплику кључева камиона министру је уручио генерални директор kоји је нагласио да возила која су испоручена Војсци представљају последњу генерацију возила у тој компанији и да се налазе у рангу вучних возова најсавременијих војски света/Citat – Znaci radi se o kamionima MAN TGS 33.480 sa cenom koja se na internetu krece od oko 80 do 90 hiljada evra pa do 130 i prikolici De Angelis 4S79 Italijanskog proizvodjaca – Koliko je potencijalno problematicna ova odluka ukazacemo na sledecim primerima – Vucnim vozom se naziva specijalno napravljena prikolica koja je specijalizovana za prevoz tenkova i/ili drugih okolopnih vozila (borbena vozila pesadije, vozila PVO sistema i slico i to to se tice VS) – U ovom slucaju ova prikolica nije ni prici vucnom vozu vec se radi o standardnoj civilnoj prikolici za prevoz tezih tereta – Gde mi vidimo probleme? – Nabrojacemo ih nekoliko – 1. Zasto MAN a ne FAP – Ti MAN-ovi kamioni nisu nista specijalizovaniji za prevoz vojnih tereta tipa Tenk ili BVP nego sto je bilo koji FAP (6×6 ili 8×8 kojih imamo i specijalizovane bas za vojnu upotrebu a i vec se nalaze unutar VS) – Obzirom da bi se nabavkom FAP-ovih kamiona moglo ujedno pomoci FAP-u u smislu rada, postavlja se pitanje zasto MAN a ne FAP – 2. Ta Italijanska Prikolica je obicna prikolica a ne vucni voz i nije UOPSTE specijalizovana za prevoz tenkova – O kakvim modernim ili najmodernijim resenjima pricamo – Slike pokazuju da su krajevi gusenica na samoj IVICI prikolice i da cak tu imamo jedan PROBLEM – prikolica nije dovoljno siroka pa se moraju izvlaciti dodatni metalni sipovi da bi ona dobila na sirini – Na gornju stranu se stavljaju daske da se popuni taj prostor koji se dobija izvlacenjem sipova – Pa JEL TO SPECIJALIZOVANA RESENJE ili krpljenje – Ko ovde koga laze – 3. Vucni voz je specijalizovana prikolica za prevoz tenkova odnosno jako teskih tereta sa velikim akomoditetom – Prilagodjena je tome – Ima i dovoljnu sirinu i prilagodjena je da se bez ikakvih dodataka moze prevoziti tenk ili bvp (vidi se na slici vucnog voza MAZ kako ima manje udubljenje u koje tenk ili bvp prosto upadnu – Ova italijanska prikolica ne PRUZA nikakav akomoditet, rizicna je za prijem tenkova i lako se moze desiti da usled brzine ili neprilagodjnosti terena TENK prilikom penjanja na istu PADNE SA PRIKOLICE sto cesto desava upravo jer takve prikolice ne pruzaju sve uslove za tenkove i BVP-ove – Prisustvovali smo upravo tome sa istom ili veoma slicnom prikolicom kada umalo nije doslo do nesrece jer je prilikom penjanja tenka na TAKVU PRIKOLICU i usled loma upravo tih sipova koji se izvlace u blizini same ulazne rampe DOSLO DO PADA tenka na stranu a prikolica – e to je posebna prica – Bila je iscepkana ko kutija sibica jer su sipovi su bili izlomljeni ko dascice a prikolica je pretrpela poprilicnu stetu i to toliku da na nju nikako nije mogao da stane isti tenk pa su ga iskoristili za tenk T55 koji je mnogo uzi od T72 odnosno M84 – Ovde se ne radi o NOSIVOSTI vec o AKOMODITETU u smislu da vozac tenka sa sigurnoscu i uz veliku bezbednost po sebe po pomocnike i po svu tehniku moze da popne tenk na takvu USLOVNU prikolicu i to dosta brzo jer su ovakva sredstva prema naznakama iz VS veoma vazna za bezbednost drzave – Penjanje TENKA na ovu neuslovnu prikolicu (a u smislu poredjenja sa pravim vucnim vozom) ce trajati daleko vise nego na uobicajeni vucni voz i to nam verujte na rec – O tome da nisu bas svi vozaci tenkova u VS vozaci formule jedan i da prosto nemaju svi uvezbanost da popnu ili spuste tenk sa vucnog voza (ni uslovnog a kamoli neuslovnog) smo se uverili prilikom proslogodisnje parade kad su jedni te isti vozaci to radili – Bez uvrede – ne sumnjamo u vozace VS i ima ih dosta veoma dobrih, ali ako uslovi nisu KOMOTNI a ova prikolica je RIZICNA za tenkove, onda mozemo lako doci da se iz nekih uslova koji bi se slozili doci do toga da se rizikuju em zivoti, em tehnika em da se napravi velika materijalna steta ostecenjem sto sredstava koja ide na tu prikolicu sto ostecenjem same prikolice – Onda Vi nama objasnite ko ovde koga LAZE i zasto – Ono sto je zanimljivo je i sledece – http://www.kjn.gov.rs/sw4i/download/files/article/Re%C5%A1enje%201363-2013.pdf?id=6478 – Pominje se cifra od 108 miliona dinara za nabavku upravo istih tih stvari a Ministar kaze Citat/Министар Гашић истакао је да су у 2015. години резултати рада система одбране видљиви, а доказ томе су и вучна возила која од данас „појачавају“ возне паркове у Београду, Краљеву и Нишу – Ако знате да је најстарији вучни воз у Војсци Србије набављен 1967, а најмлађи 1982. године, онда је јасно колико је модернизација у овом сектору битна за нас, рекао је Гашић додајући да је вредност те инвестиције више од 140 милиона динара – Министар је најавио да је у плану да се почетком следеће године покрене набавка још три вучна воза /Citat – Znaci umesto 108 is 2013. godine sada je placeno 140 i vise miliona dinara …. Izgleda da i inace nestrucan Ministar (koji zna sta je skracenica NATO ali ne i ODKB i ne zna sta ga pitamo kad pomenemo ODKB) ne zna ni toliko da primeti razliku izmedju obicne prikolice za teze terete i vucnog voza ali je pitanje ko koga laze i predstavlja obicnu neuslovnu prikolicu vucnim vozom – On je bio na prijemu sto je ocigledno ali verujem da nije primetio razliku niti je pitao zasto je to tako uradjeno – Jel to neko namerno ne informise pravilno Ministra pa ga na taj nacin izlazu riziku ili sve to zna i Ministar pa onda vredja znanje i inteligenciju svih nas sa ovom “foto festom” … Ovde se postavlja pitanje zasto su donete ovakve odluke koje po nama nisu strucne a dovode u opasnost i zivote pripadnika plus se stvaraju uslovi za ostecenje izuzetno skupih sredstava koja se koriste unutar VS – Npr zamislite nisanski radar sistema KUB koji bi se prevrnuo sa ovakve prikolice i kakvu bi to stetu izazvalo ako bi sistem bio ostecen i zahtevao opseznu popravku – Popravka bi mogla da kosta najmanje koliko cela ova kupovina ili mozda vise puta ista sto znaci nekoliko miliona evra – Nemamo nista ni protv koga a pogotovu ne protiv stranih preduzeca u Srbiji ali …. zasto MAN a ne FAP, zasto civilni kamion umesto nekog koji je vec prilagodjen vojnoj upotrebi, zasto civilni kamion koji ne moze da izvuce i provuce tenk ni delom puteva kuda to moze da uradi stari MAZ, zasto italijanska prikolica koja nije najuslovnija za prevoz tenkova sto smo vec objasnili, zasto zasto zasto zasto – Mnogo pitanja a jako malo odgovora … Imamo jos jednu pricu za kraj koja mozda daje nekakve indikacije za sve – Na predstavljanju sajma Partner 2015 smo u katalogu primetili vozila koja VS nema u naoruzanju – U pitanju su bila vozila iz firme MAN i to bas specijalizovana za prevoz vecih tereta plus su jos bila i oklopljena – Kad smo pitali predstavnike MORS tj VS koji su bili tu na konferenciji da li se u katalogu nalazi samo ono sto je plod nase industrije, odgovor je bio da a na nase sledece pitanje otkud bas taj oklopni MAN u katalogu a tvrdili smo da mi to vozilo nemamo u posedu, prvo su se zagledali i primetili da sam jedini koji su to primetili a na kraju je odgovor bio da su kao “hteli” da promovisu i “strane partnere ili nesto u tom smislu” – Otkud to da se nekoliko nedelja pre nabavke KVAZI vucnih vozova promovise saradnja bas sa MAN-om … Sto samo sa njim a ne i sa ostalima … Sve to ukazuje na zanimljive zakljucke – kakve – pa to je na Vama da dodjete do zakljucka – Mislimo da je dovoljno cinjenica prikazano da se neke stvari dovedu u pitanje a o razlici u ceni da i ne pricamo – Razlika izmedju prvog tendera 108 i drugog 140 je da je pojela maca 32 miliona dinara – Vidi se da je narucilac (na linku) cak izvrdavao uslove tendera pa je umesto 20 dana omogucavao nekima i po 45 dana za reakciju na nesto sto je prema samim uslovima konkursa jako bitno za bezbednost RS – Pa izgleda da je bitnije neka “iljada” evra nego bezbednost RS :) – Mislim ako procitate PDF dokument na linku bice Vam jasno koliko tu nestruke i javasluka ima i koliko neko ne zna sta hoce pa onda menja uslove konkursa tj tendera tokom sprovodjenja istog (jel to namestanje ili ne i ima li iko tu neku odgovornost za to) – To samo potkrepljuje nasu pricu da je to sve jako jako nestrucno uradjeno i da se na zalost vecina stvari tako i radi – Inace kad se pogleda cena nabavke vozila sa prikolicama je bila oko milion i stosezdesetsest hiljada evra (1.166.000 evra – 140 miliona dinara podeljeno sa 120 koliko je sad avrednost jednog evra i dobije se okvirno toliko) – Pitam se pa koliko onda kosta jedna prikolica ako su svi kamioni maksimalno 400.000 evra (3 x npr 133 hiljada evra sto je cena za vozila proizvedena 2015. godine) – Ispade da su tri prikolice kostale preko 700.000 evra … Hmm covece – Ispade jedna prikolica preko 200 hiljade evra – Pitam se pitam se pitam pitam se da li je to bas sve tako – Pa za te pare bi u RS mogli da naprave 7 USLOVNIH PRIKOLICA istih kakve sada koristimo a ne da se kupe tri ovakve kakve su kupljene! Znaci svaka prikolica bi kostala koliko i kamion a siguran sam da bi bilo mnogo ponudjaca koji bi mogli da naprave potpuno iste ili cak bolje vucne vozove specijalizovane za takve stvari kao sto je prevoz tenkova a sve to za te ili slicne pare! Ima tu mnogo nejasnoca koje cekaju da se na njih dobiju odgovori – Naravno mozemo sad ocekivati SPIN pricu i sminkanje iz MORS i VS koji ce ukazivati kako je to sve kako treba bla bla bla … Pa … procenite sami! Za kraj evo kako izgledaju te po nama NEUSLOVNe priklice plus kako to u stvari izgleda u praksi kad se omasi za 10-15 centimetara na upravo takvim neuslovnim prikolicama – SLOZICETE se da to nije primereno uslovima kad je naiconalna bezbednost bitna i kad su neophodni brzina a podrzaumeva se rad u teskim vizualnim i meteo uslovima uz veliku psihicku presiju da se sve mora uraditi sto pre jer nekome od toga zavisi zivot! Slike prikazuju nove prikolice sa izvucenim sipkama plus jednu stariju prikolicu sa istim takvim sipkama i daskama i situaciju kojoj smo prisustvovali u kojoj je malo falilo da ima povredjenih a steta svakako da nije izostala!

Budite sa nama, budite aktivniji i bicete informisani / spremni za sve sto se desava
Будьте с нами, будьте активны и вы будете проинформированы / готовы ко всему, что происходит
Be with us, be active and you will be informed / prepared for everything that happens
Vide se sipovi, daske i da su gusenice prakticno na samoj ivici sto znaci da ti dodatni sipovi trpe dosta a oni bi trebalo samo da su pomocna sredstva - Jasno je da ovo NIJE uslovna prikolica pogotovu se ne moze nazvati vucnim vozom sa svim sto vucni voz podrazumeva!

Vide se sipovi, daske i da su gusenice prakticno na samoj ivici sto znaci da ti dodatni sipovi trpe dosta a oni bi trebalo samo da su pomocna sredstva – Jasno je da ovo NIJE uslovna prikolica pogotovu se ne moze nazvati vucnim vozom sa svim sto vucni voz podrazumeva!

Vide se sipovi, vidi se da nema udubljenja za upadanje tenka tj BVP-a i vide se daske odozgo!

Vide se sipovi, vidi se da nema udubljenja za upadanje tenka tj BVP-a i vide se daske odozgo!

Vide se sipovi i da je gusenica do ivice a preko sipova tj daski

Vide se sipovi i da je gusenica do ivice a preko sipova tj daski

Pred navoz na neuslovnu prikolicu - Vide se daske a ispod su sipovi - Isto je kao i na ovim novim prikolicama

Pred navoz na neuslovnu prikolicu – Vide se daske a ispod su sipovi – Isto je kao i na ovim novim prikolicama

Trenutak pred pad tenka - Vidite da on u stvari nije previse smaknut u jednu stranu ali je to dovoljno jer tezina od 40 tona sve kida

Trenutak pred pad tenka – Vidite da on u stvari nije previse smaknut u jednu stranu ali je to dovoljno jer tezina od 40 tona sve kida

M84 je prosto pokidao prikolicu ko sibicu

M84 je prosto pokidao prikolicu ko sibicu

Jasno se vidi udubljenje za tenk tj gusenicno vozilo i sirina!

Jasno se vidi udubljenje za tenk tj gusenicno vozilo i sirina!

!O AutoruОб автореAbout author
U ovom delu ako Vas zanima mozete pogledati informacije o autoru - В этом разделе, если вы заинтересованы, вы можете просмотреть информацию об авторе - In this section if you're interested, you can view information about the author
Autor prezentovanog sadrzaja je Rajacic Cedo poznatiji i kao Urednik ArmyInfoForuma - Galerija na Facebook-u - Urednik se ovom oblascu bavi od 1987. god. a u svojoj dosadasnjoj karijeri je imao kontakta sa borilackim vestinama, padobranstvom, letenjem i radom u vojnoj industriji - Vise o projektima iz NVO oblasti imate u delu redakcije posvecenom NewTeC-u - Bavi se proucavanjem velikog broja informacija vezanih za bezbednost, strategiju i vojnu industriju sto primenjuje tokom pisanja procena i analiza - Strucnjak je sa dugogodisnjim iskustvom i velikim brojem projekata u oblasti razvoja i konceptualnog dizajna naoruzanja i vojne opreme - Potpuno se posvetio ovoj oblasti a u rad unosi ne tako malo iskustvo od preko 20 godina bavljenja ovom oblascu!
Автор представленного контента Rajacic Cedo также известный как ArmyInfoForum Главный редактор - Галерея на Facebook – Он занимается в этой области с 1987 года - До сих пор в своей карьере он имел контакт с боевыми искусствами, прыжки с парашютом, полеты и работающих в оборонной промышленности - Больше проектов из области обороны вы можете найти в NewTeC части данного веб-сайта – он имеет дело с изучением большого количества информации, связанной с обеспечением безопасности, стратегии и оборонной промышленности, которую он применяется при написании оценок и анализа - он эксперт летний опыт работы и с большим количеством проектов в области разработки и концептуального дизайна для вооружения и военной техники - Он полностью посвящен этой области и работать с опытом работы более 20 лет!
Author of the presented content is Rajacic Cedo AKA ArmyInfoForum Chief Editor - Gallery on Facebook – He is engaged in this area from 1987. - So far in his career he had contact with the martial arts, parachuting, flying and working in the defence industry - More projects from the Defence field you can find in NewTeC part of this web site – He deals with studying of a large number of information related to security, strategy and defence industry which he apply when writing of assessments and analysis – He is an expert with years of experience and with large number of projects in the field of development and conceptual design for weapons and military equipment – He is completely dedicated to this area and work with experience of more than 20 years!
Deli sadrzaj - Informisi druge - Доля содержания - Информ других - Share content - Inform others

Ukoliko smatrate da o onome sto iznosimo u temama koje stvaramo za Vas treba informisati sto vise gradjana onda se potrudite pa nam pomozite - Mi smo tekst napisali i objavili a onda ga i podelili sa svima Vama na mestima koja uredjujemo - Sad Vi uradite koliko mozete pa ih podelite dalje sa svima koje znate i za koje mislite da treba da procitaju ono o cemu mi pisemo - To uradite odavde sa naseg sajta koristeci opcije odmah ispod jer se to deljenje ne moze pratiti dok je to ako se radi sa FB-a lako pratiti i povezati sve one koji su to radili - Verujem da to ima smisla za sve one kojima je stalo da se ove informacije sire sto vise - Hvala svima koji se potrude da ovo procitaju i sprovedu u delo deleci teme koje mi objavljujemo


Promovisite sadrzaj koristeci sledece opcije - Nemojte kopirati sadrzaje bez dozvole autora - To je krsenje autorskih prava! Pozivamo Vas na ucesce u diskusiji - Мы приглашаем Вас принять участие в обсуждении - We invite you to participate in the discussion

Uredjivacka politika - kucni red Редакционная политика - правила дома Editorial policy - house rules

Leave a Reply