IONAD 005 013 2017 – Mala “analizia” karakteristika

Deli sadrzaj - Informisi druge - Доля содержания - Информ других - Share content - Inform others

Ovo je tema usmerena na analizu odredjenih karakteristika vozila Lazar – Napisana je i potkrepljena odredjenim fotografijama koje smo napravili u skorije vreme – Ova tema se moze nazvati i “Prodavci smrti u Srbiji” – Predstavljamo Vam tekst Urednika ArmyInfoForuma na osnovu obrade njemu dostupnih informacija o ovoj temi

Budite sa nama, budite aktivniji i bicete informisani / spremni za sve sto se desava
Будьте с нами, будьте активны и вы будете проинформированы / готовы ко всему, что происходит
Be with us, be active and you will be informed / prepared for everything that happens

Pre nekoliko dana se cuh sa nekim ljudima iz ZDPR-a da ih pitam otkud je prica promocije dva vozila koja je uradjena na poligonu Nikinci za aktuelnog predsednika RS bila zatvorena za javnost kako su me neformalno obavestili iz UOJ MORS – Istog dana sam poslao i dopis na adresu UOJ MORS sa zahtevom da mi pismeno dostave odgovor da li je ta prezentacija bila zatvorena za javnost ili ne jer nisam jedini bio tamo od novinara i snimatelja koji je snimao i fotografisao! Ustanovio sam da nam je cak kao redakciji dat materijal sa snimcima izbliza te iste prezentacije samo bez ulaska u vodu (a ista je snimljena nekoliko dana pred vezbu) pa nas je zanimalo odakle to da nam ukazu da su materijali koje smo poprilicno eksluzivno i izblizine snimili sad odjednom neupotrebljivi :) – Nece bas biti da je tako jer smo videli da su materijali sa te prezentacije (neka mesta mediji ili forumi i blogovi) vec objavili pa ce nas sad bas zanimati odgovor UOJ MORS jer smo mi zbog njih izgubili eksluzivitet koji smo svakako imali – Bas ce nas zanimati objasnjenje koje ce nam dati ako nam uopste odgovore na nas dopis!

Evo kako je isti izgledao:

Citat dopisa upucenog na adresu MORS/

Subject: Postovanje
Date: Thu, 11 May 2017 12:58:39 +0200
From: Redakcija ArmyInfoForuma – Glavni i odgovorni urednik
Organization: ArmyInfoForum
To: MO UOJ

Prvo da se svima u UOJ zahvalim za sve sto su uradili za novinare tokom aktivnosti u Nikincima – Ulozen je veliki trud i napor sa Vase strane tako da to svakako treba pohvaliti! Naravno zahvalnost i pohvala vazi i za sve druge koji su bili angazovani na realizaciji vezbe!

Uz ovo imam i jedno pitanje cisto da budem sasvim siguran a vezano je za jednu aktivnosti na samom desavanju!

Nakon obilaska TT zbora (a pre davanja izjava) predsednik je a sa svim drugim zvanicnicima (pa i vojnim predstavnicima) prisustvovao jednom prikazu koji je organizovan a prikazana su dva vozila kompanije Yugoimport SDPR – Taj prikaz je osim mene snimalo jos nekoliko fotografa i snimatelja a izmedju ostalog i jedan stariji kolega koji se zove ******** i koji to sve moze da potvrdi – Osim nas dvojice tamo je bilo barem jos nekoliko snimatelja za koje ne znam iz kojih su redakcija (osim naravno snimatelja iz VFC ZF) – Pre toga sam prisutne iz protokola predsednika pitao gde jos ide predsednik i oni su me uputili tamo – Niko nam (svima tamo prisutnim) nije rekao da je taj deo zatvoren za javnost niti nas je iko ogranicavao da snimamo pa je za mene bilo vrlo neprijatno iznenadjenje kad sam u autobusu u neformalnom razgovoru saznao da je to bilo zatvoreno za javnost – Obzirom na prisutnost jos nekih kolega tamo mogu samo da kazem da to nama (meni sigurno a verujem i njima) nije bilo poznato a sad Vas molim da mi odgovorite da li redakcija sme da koristi te materijale u svom radu jer kao sto rekoh nismo tamo bili jedini a verujem da su nam snimljeni materijali mozemo reci sjajni jer su usmereni na promociju vec javno predstavljenih sistema!

Nije mi licno a ni profesionalno bila namera da nesto zloupotrebim i ne smatram da sam to ijednim svojim postupkom uradio pa Vas molim za nedvosmislen odgovor da li redakcija sme da koristi te materijale kao sto ce to uraditi i ostali koji su prisustvovali tom delu prikaza a ukazujem da nismo bili jedini koji su tamo bili prisutni!

Hvala u napred na odgovoru

Iskreno Vas – С искренним уважением – Sincerely Yours – Rajacic Cedo

/Kraj citata upucenog na adresu MORS

U medjuvremenu smo ustanovili da su materijali vec objavljeni na nekim mestima koja se bave obradom vojne problematike pa ce bas iz tog razloga biti zanimljivo dobiti objasnjenje UOJ MORS o tome zasto je to za nas bilo zatvoreno a za druge nije (tako ispada) a nama odgovor jos uvek nisu poslali :) – Pitanje je i da li cemo ga i dobiti!

0001

0002

0003

0004

E sad – Ono sto meni prvo upalo u oci a kasnije i u usi je sledece – Na prezentaciji je prikazano nesto o cemu smo mi vec pisali tako da je ovo mozemo reci “reakcija” na nesto na sta smo mi vec ukazivali ali mi je sve bilo jos simpaticnije kad sam cuo da mi odgovorna lica iz ZDRP-a govore a to je bilo u sledecem stilu: “Znaci snimio si onu impresivnu prezentaciju i sad pitas da li je to bilo zatvoreno za javnost – Koliko ja znam nije” :) – Ok – tu generalno nema nista posebno problematicno osim nekoliko sitnih detalja o kojima cemo vise napisati u narednim redovima uz objavljivanje dve tri slike iz videa koji smo snimili!

Znaci – IMPRESIVNA prezentacija …. Pa ok … Mozda to i jeste za veliki broj prisutnih Dr Mr Pr koji pojma nemaju ni sta gledaju ni sta treba da gledaju :) – Tako bi to mi odgovorili na to ali smo precutali i sve “sacuvali” za ovaj tekst :)

Evo nekoliko slika koje nama mnogo govore a gde cemo Vam ukazati na nesto sto je jako bitno:

Ono na sta zelimo da Vam skrenemo paznju a sta smatramo da je vrlo bitno su sledeci detalji – visina vode u betonskom bazenu i deo gume koji se vidi prilikom prolaska Lazara kroz nju! Verujemo da je u pitanja standardna kamionska guma (a slicno pise i u katalogu) osim naravno sto se moze dodatno pumpati odnosno ispumpavati sto je ako mozemo da kazemo standard ako se radi o tzv vojnom vozilu … Visina takve gume moze biti najvise do 85-tak cm a verujemo da su ove gume koje imamo na Lazaru okvirno oko 80-90 cm – To znaci da je voda kroz koju prolazi Lazar na ovoj slici duboka …. KOLIKO – Logicno bi bilo zakljuciti da se radi najverovatnije od dubini vode od oko 60-70 cm

Zasto su bitne ove dve informacije – Razlog je prost – Neki TT podaci za vozilo “Lazar” ukazuju da on moze da prodje odnosno da ide kroz vodu dubine 1.6 metara – Nase nezvanicne informacije ukazuju da su prilikom testiranja Lazara pripadnici Zandarmerije uspevali da ga “ugase” u vodi koja je bila dubine svega 60-tak cm sto znaci da ono sto pise u katalogu i ono sto su iskusili oni koji su (nelegalno) testirali vozilo u Policiji nije isto odnosno da Lazar prema tim informacijama koje smo mi dobili ne moze biti koriscen na vecoj dubini od 60-cm … Odakle takva razlika – Nama je poznato samo to da su tehnoloska resenja na Lazaru takva da se prilikom testiranja vozila na recici gde je dubina vode oko 60 cm motor ugasio tj ugusio se … Sigurni smo da to nije otklonjeno na “seriji” Lazara koja je vec napravljena i kojom se ZDRP hvali – Ono sto je na silu ugurano u Policiju a sto nije testirano (MUPRS nema mogucnost da testira i dokaze odnosno potvrdi navedene “perfomanse” vozila) sasvim sigurno ima istu manu pored one na koju smo vec ranije ukazivali – Lazar ovakav kakav je ne moze da pruzi potrebnu zastitu pripadnicima bilo koje jedinice Policije od pancirnozapaljivog zrna kalibra 12.7

0005

0006

Zasto je to bitno i i zbog cega mi pisemo ovo sto pisemo

Urednik je razgovarao sa osobama koje se bave proizvodnjom balisticke zastite kako za upotrebu u prislucima (licna zastita) tako i za upotrebu na vozilima – U razgovoru sa strucnjacima smo a po njihovim recima ustanovili da je zastita koju pruza Lazar (a i sva ostala vozila koja ZDPR nudi) nedovoljna za zastitu od dejstva pancirno zapaljivog zrna kalibra 12.7 – Da bi se obezbedila zastita od tog kalibra po recima strucnjaka zastita mora biti daleko veca odnosno mora se napraviti oklop koji bi tako nesto mogao da pruzi a koji bi bio ZNACAJNO tezi i veci od ovoga koji sada ima Lazar – Nadam se da cete se sloziti da ako se vec Policiji i Vojsci nudi nesto sto je kao SAVRSENSTO odnosno sto je na samom svetskom vrhu u smislu mogucnosti da bi onda vozilo apsolutno trebalo da ponudi i balisticku zastitu od onoga sto je napisano a ne da se kao sto to “rade u ZDRP-u” ocekuje da zbog ugla ploca koje imaju vozila koje ZDRP pravi zrno rikosetira sto ce dovesti do toga da ne dodje do potpunog proboja i “samim tim” to znaci da sve sto ZDRP-ovci nude pruza zastitu od tog kalibra …

Ako mene pitate ja se ne bih pouzdao u reci onih koji se bave prodajom u ZDRP-u iz prostog razloga jer verovati nekome na rec kad su u pitanju ljudski zivoti nije mala sitnica – Ako neko misli da u karakteristikama napise da spreda vozilo pruza balisticku zastitu od pancirne (ujedno i zapaljive) municije u kalibru 12.7 mm a da se to svodi na to da se PREDVIDJA da takvo zrno nikada nece biti ispaljeno iz takvog ugla da bi moglo direktno da pogodi i samim tim i probije plocu sa prednej strane … Znaci PRETPOSTAVLJA se da ce svako zrno rikosetirati pa se iz tog razloga ne obezbedjuje potpuna zastita od zrna 12.7 vec samo delimicna jer je pretpostavka da vozilo NIKADA nece biti pogodjeno direktno i da ce svako zrno da rikosetira – Nadam se da je sada jasno da se radi o marketinskom triku a ne STVARNOJ ZASTITI

0007

Urednikov stomak se nalazi u visini guma :) a Urednik je visok oko 180 cm

Pre dvadeset godina kad sam poceo da se bavim razvojem u oblasti naoruzanja i vojne opreme sam naucio jednu stvar – Uvek ocekuj i postavi najgoru mogucu situaciju prilikom evaulacije odredjenih stvari – Sto znaci predvidi da ce se dogoditi sve najgore moguce pa onda vidi da li je ono sto pravis efikasno – U ovom slucaju onaj ko je zamislio Lazara uzima u obzir uvek i samo NAJBOLJI ISHOD a to je da ce vozilo biti pogodjeno iz takvog ugla da ce svako zrno da rikosetira … Ako je tako a ocigledno da jeste onda mi recite – Da li bi ste Vi rizikovali svoj ili neciji tudji zivot u Lazaru koji je “kreiran” sa pretpostavkama koje su uvek bile najblaze receno neostvarljive? Smatrate li da bi zivoti pripadnika Policije i Vojske trebalo da budu rizikovani u takvim vozilima ili ne!

Kao zadnje sto nas interesuje je sledece – Kad ce neko vec jednom nedvosmisleno da kaze da je sve ovo sto pisemo tacno i da kaze da su pre svega sve verzije Lazara do sada (1,2 i sad kao ova 3 mada ne znamo koja je razlika izmedju 2 i 3) neadekvatne i da svakako ne samo da nisu vrh vec itekako zaostaju za kvalitetnim resenjima

Mi cak samo analizirajuci slike i nezvanicne podatke koji stizu do nas a uzevsi u obzir misljenja strucnjaka za balistiku kazemo da je celokupna familija Lazara neadekvatna i da bi svakako trebalo obaviti nezavisna i svakako strucno kontrolisana (pa i od nas) testiranja svega sto je izneto i sto se svima potura pod nos! Zamislite sta bi smo sve mogli da napisemo da nam je dostupno to da vidimo testiranja ili da cesce posetimo “Nikince ili fabriku” u kojoj ih ZDRP pravi – Nama jos uvek a evo koliko ta fabrika postoji nije “omogucen” ulazak u nju po bilo kom osnovu dok su mnoge medijske ekipe vec bile u njoj i pravile razne video sadrzaje pogotovu na ciljanim prezentacijama za potrebe VIP svite odnosno Dr Mr Pr faca koje u 95% nemaju pojma ni sta treba da gledaju niti im se na to skrece paznja – Zamislite sta bi smo onda mogli da vidimo i na sta bi smo sve mogli dodatno da Vam skrenemo paznju!

Najgore od svega sto vecina oni koji su bili tamo a za koje je organizovana promocija u stvari pojma nemaju o ovome o cemu mi ovde pisemo – Oni vide nesto lepo sareno a sto izgleda OPASNO i odmah je to DIVOTA I SJAJNO … Isto vazi i za 95% gradjana u RS – Cim vide ovo na televiziji odmah pocnu da BALE na IMPRESIVNU PREZENTACIJU :) koja u sustini sa pravim testiranjem i pravim dokazivanjem (KARAKTERISTIKAMA) nema veze sa vezom pogotovu sto je prema svemu nama do sada poznatom upotrebljivost vozila iz familije Lazar prakticno NEADEKVATNA odnosno prema svemu prilozenom ju je NEMOGUCE DOKAZATI :) pa se onda postavlja pitanje ko je kako zasto i zbog cega potrosio silne novce gradjana RS da bi kupio ocigledno nedovoljno kvalitetna i svakako neproverena vozila! Ako ona jos nisu istestirana u TOC-u (a po nasim informacijama Lazar je vec jednom pao na testiranju u TOC-u) kako onda iko moze da kupuje za bilo koga u RS sto je sve mimo zakona i sto dovodi do ugrozavanja pripadnika bezbednosti kojih Srbija ima sve manje jer isti odlaze sa posla ne zeleci da trpe maltretiranje i ponizavanje!

Verujemo da smo sasvim jasno ukazali na odredjenu problematiku koja je nama poznata a istu sada dodatno i potvrdili slikama koje verujemo nedvosmisleno ukazuju na ono sto mi pisemo!

Za kraj nam ostaje vecita DILEMA – Da li verovati prodavcima ili sve to mora da bude pokazano i dokazano jer jedino tako mozemo biti sigurni da je ono sto Policija i Vojska Srbije “dobijaju” u stvari kvalitetno a ne jedan najobicniji i lepo obojen KRS koji samo izgleda opasno :) – Ako cemo neprijatelja da plasimo i da ocekujemo da se on nece boriti ili u slucaju terorista da nas nece napasti onda bolje da raspustimo i vojsku i policiju jer ce u suprotnom neko imati na savesti mnoge koji ce izgubiti zivote verujuci u ZDRP-ove pretpostavke – E … onda nemamo samo prevaru i zloupotrebe i kradje drzavnog novca jer sve ovo neko mora da plati (a to placaju gradjani) vec imamo i teret ubistva veceg broja pripadnika snaga bezbednosti! Da li to treba da dozvolimo verujuci prodavcima “smrti” e to je vec pitanje na koje svako od nas mora da odgovori sam!

Svi vole da budu informisani ali se retko ko odluci da nam napise svoje misljenje jer se svi boje eventualnih posledica – Na mestima poput Facebook-a je lako ustanoviti ko je sta lajkovao zatim podelio i/ili komentarisao – Bas zbog toga Vas pozivamo da komentarisete na nasem sajtu kao i da sa naseg sajta delite teme kako bi se i drugi informisali o njima – Na taj nacin definitivno stitite Vas identitet i privatnost jer na nasem sajtu ne postoje nikakve informacija na osnovu kojih bi se mogao ustanoviti bilo ciji identitet pa i Vas – Deleci temu sa naseg sajta ujedno doprinosite vecem sirenju ovih informacija i doprinosite nadamo se boljoj diskusiji jer kod nas na sajtu svako moze anonimno da objavi svoj komentar ili misljenje o prezentovanom sadrzaju – Ako samo citate to ne znaci da ste ujedno i bolje informisani – Bicete informisani tek onda kad uzmete ucesca u diskusiji i postanete deo onoga sto svi citaju i komentarisu – Samo razmena misljenja moze razvejati nedoumice i doprineti poboljsanju svih iznetih informacija ali i stavova svakog od nas!

Procitajte ceo tekst da bi Vam bilo jasnije o cemu se ovde radi a ocekujemo Vas u diskusiji u nastavku ove teme na nasem sajtu – Hvala u napred – Urednik ArmyInfoForuma

!O AutoruОб автореAbout author
U ovom delu ako Vas zanima mozete pogledati informacije o autoru - В этом разделе, если вы заинтересованы, вы можете просмотреть информацию об авторе - In this section if you're interested, you can view information about the author
Autor prezentovanog sadrzaja je Rajacic Cedo poznatiji i kao Urednik ArmyInfoForuma - Galerija na Facebook-u - Urednik se ovom oblascu bavi od 1987. god. a u svojoj dosadasnjoj karijeri je imao kontakta sa borilackim vestinama, padobranstvom, letenjem i radom u vojnoj industriji - Vise o projektima iz NVO oblasti imate u delu redakcije posvecenom NewTeC-u - Bavi se proucavanjem velikog broja informacija vezanih za bezbednost, strategiju i vojnu industriju sto primenjuje tokom pisanja procena i analiza - Strucnjak je sa dugogodisnjim iskustvom i velikim brojem projekata u oblasti razvoja i konceptualnog dizajna naoruzanja i vojne opreme - Potpuno se posvetio ovoj oblasti a u rad unosi ne tako malo iskustvo od preko 20 godina bavljenja ovom oblascu!
Автор представленного контента Rajacic Cedo также известный как ArmyInfoForum Главный редактор - Галерея на Facebook – Он занимается в этой области с 1987 года - До сих пор в своей карьере он имел контакт с боевыми искусствами, прыжки с парашютом, полеты и работающих в оборонной промышленности - Больше проектов из области обороны вы можете найти в NewTeC части данного веб-сайта – он имеет дело с изучением большого количества информации, связанной с обеспечением безопасности, стратегии и оборонной промышленности, которую он применяется при написании оценок и анализа - он эксперт летний опыт работы и с большим количеством проектов в области разработки и концептуального дизайна для вооружения и военной техники - Он полностью посвящен этой области и работать с опытом работы более 20 лет!
Author of the presented content is Rajacic Cedo AKA ArmyInfoForum Chief Editor - Gallery on Facebook – He is engaged in this area from 1987. - So far in his career he had contact with the martial arts, parachuting, flying and working in the defence industry - More projects from the Defence field you can find in NewTeC part of this web site – He deals with studying of a large number of information related to security, strategy and defence industry which he apply when writing of assessments and analysis – He is an expert with years of experience and with large number of projects in the field of development and conceptual design for weapons and military equipment – He is completely dedicated to this area and work with experience of more than 20 years!
Deli sadrzaj - Informisi druge - Доля содержания - Информ других - Share content - Inform others

Ukoliko smatrate da o onome sto iznosimo u temama koje stvaramo za Vas treba informisati sto vise gradjana onda se potrudite pa nam pomozite - Mi smo tekst napisali i objavili a onda ga i podelili sa svima Vama na mestima koja uredjujemo - Sad Vi uradite koliko mozete pa ih podelite dalje sa svima koje znate i za koje mislite da treba da procitaju ono o cemu mi pisemo - To uradite odavde sa naseg sajta koristeci opcije odmah ispod jer se to deljenje ne moze pratiti dok je to ako se radi sa FB-a lako pratiti i povezati sve one koji su to radili - Verujem da to ima smisla za sve one kojima je stalo da se ove informacije sire sto vise - Hvala svima koji se potrude da ovo procitaju i sprovedu u delo deleci teme koje mi objavljujemo


Promovisite sadrzaj koristeci sledece opcije - Nemojte kopirati sadrzaje bez dozvole autora - To je krsenje autorskih prava! Pozivamo Vas na ucesce u diskusiji - Мы приглашаем Вас принять участие в обсуждении - We invite you to participate in the discussion

Uredjivacka politika - kucni red Редакционная политика - правила дома Editorial policy - house rules

16 Comments

  1. …mozda su mislili da u toku sukoba prilikom probijanja oklopa okrive neku navodno novu vrstu municije pa da bi mogli sve tri verzije lazara da ponovo puste u proizvodju al sa jacim oklopom…zarada po drugi put tj produzetak poslovanja a sa primenom zrtve da bi se za drugu ojacana turu imalo opravdanja :)

    • Ja i ovako ako ikad budem mogao planiram sve da ih povesam o bandere – Jedan jedini izgubljen zivot zbog njih i njihovih prevara ce ih sasvim sigurno staviti u tu poziciju … Treba pokazati primer – Ne lustracija vec banderizacija :) – Da nikom vise ne padne na pamet da vara gradjane – Kad se zavrsi banderizacija (vesanje o bandere) onda da vidim kome ce da padne na pamet da primi mito da bude koruptivan da omoguci nesto kriminalcima ili da se ponasa ovako kako se svi oni ponasaju jer je ovo OTVORENA i neprikrivena kradja i lopovluk – Nazalost sve te njihove promasaje i igranja sa zivotima PLACAMO MI!

      Ja ne znam za Vas ali sve sto su do sad radili radili su zbog novca a bilo je stradalih – Nemam jos uvek neke direktne veze ali kad ih PRONADJEM … pa … bolje neka pronadju neku jako daleku zemlju u svetu – sto dalje od Srbije a potrudicu se i tamo da ih nadjem!

  2. Oko Lazara 3 nije sve baš tako kako je neko površno preneo, isti poseduje visoko sofisticiranu, modularnu balističku zaštitu, a to znači da postoji mogućnost ugradnje dodatnih oklopa, sve zavisi od zadatka i neophodne brzine kretanja vozila. Oklopno telo je izrađeno od pancirnog čelika i obezbeđuje mogućnost ugradnje spall liner-a, za zaštitu od krhotina, a to je već u neposrednim dejstvima. Dakle, primenjena balistička zaštita daje mogućnost adaptacije nivoa zaštite do nivoa posebnih potreba korisnika, ponavljam, u zavisnosti od zadatka na koji se upućuje ili potreba naručioca, kupca. Obezbeđena je mogućnost primene najsavremenijih tehnologija u oblasti balističke zaštite tokom celokupnog životnog veka vozila. Osnova vozila obezbeđuje dva nivoa zaštite od mina, što je jako bitno i treba naglasiti da je centralno naduvavanje guma, odnosno održavanje potrebnog pritiska u njima. Što se tiče gašenja motora mora biti u pitanju neiskustvo vozača i u kojoj brzini je vozio, to je jako bitno za uslove savladavanja vodenih prepreka. Voda u motor ne može da uđe i u slučaju gašenja istog, a onda je neophodno izvlačenje, ili čak i samoizvlačenje, što kao mogućnost postoji.

    • Hajde da pogledamo stvari ovako …
      ZDRP nudi ovo vozilo za policiju i vojsku i kaze da ono obezbedjuje zastitu od pancirnog zrna u kalibru 12.7 mm – Znaci oni to nude i to svima pricaju da je tako a to nemaju na vozilu – U katalogu pise da se sa prednje strane po STANAG-u 4569 pruza zastita od cak 14.5 mm – Balisticka zastita od 12.7 bi bila veliko povecanje oklopa i mase a o zastiti od 14.5 sa brzinom zrna od 900 m/s i svojim balistickim potencijalom da ne pricamo …

      Ne da to vozila koja se stalno reklamiraju ne pruzaju ono sto je napisano vec sumnjam da ce to ikada i biti

      balisticka-zastita

      Da rezimiram – jedno pise u katalogu i to pricaju onim neukim iz grupe VIP-OVACA a sasvim nesto trece imamo u praksi i kad mi na to skrenemo paznju onda neko dodje i napise ali znate to je po posebnom zahtevu korisnika!

      Ako imam snimljenog predstavnika ZDRP-a da prica o zastiti od 12.7 a toga nema na vozilu ja onda to smatram prevarom ….. Najlakse je prevariti one “strucnjake” tako da … I dalje stojim iza toga da je to sve prevara sa namerom da se gradjanima izvuce novac odnosno da se novac izvuce iz budzeta za ove porebe!

      Ovim sto ste Vi napisali je ono sto sam pisao i potvrdjeno u smislu problema neadekvatne balisticke zastite

      Sto se tice “testiranja u vodi” od strane Zandarmerije :) – Ne bih to komentarisao jer ispade da je vozilo dato “nestrucnima” na testiranje odnosno po Vama oni koji rade u Zandarmeriji ne umeju da “voze” a verujemo da to rade vec godinama u nazad! Ovim je prakticno ono na sta mi ukazujemo i potvrdjeno uz jos jedno zanimljivo zapazanje da je vozac koji je vozio Lazara kriv za gasenje u vodi :)

      Sto je uopste Zandarmerija testirala vozilo ako nemaju ni obucene kadrove ni potrebnu opremu ni potrebna znanja odnosno iskustva i poligone (ovde se iskljucivo misli na poslove testiranja a ne zadatke upotrebe) – To je prvo i osnovno pitanje – Ko je uopste dozvolio da pripadnici policije sednu u neatestirano vozilo – To je krivicno delo a svi koji su bili u vozilu su bili besprotrebno izlozeni riziku jer poslodavac sasvim sigirno nema pravo da nepotrebno izlaze riziku zivote pripadnika Policije tako sto ce im narediti da sednu u neatestirana i neopitovana vozila! Cuh jedan biser pre odredjenog vreme a to je da ZDRP ima svoje metode odnosno nacine za testiranje – Znaci ZDRP razvija – ZDRP proizvodi – ZDRP obecava sve i svasta i na kraju ZPDR testira :) i kao dokazuje sve to – Ha ha ha ha

      Ma da – idi BEGAJ – sve im verujem na rec :) – Isto su Britanci verovali “nekim proizvodjacima na rec” pa su onda morali da sprovode duzu istragu da bi ustanovili da su vozila koja su navodno trebala da pruze zastitu britanskim vojnicima u Avganistanu i Iraku u stvari NEADEKVATNO ZASTICENA – To se zove prevara a nadam se da ce proizvodjac koji je to sve uradio BANKROTIRATI zbog tuzbi za odstetama

      Sve sto Vi pisete je “Jako zgodno” a pogotovu kad se lukavo i politickim mahinacima od strane nestrucnih osoba prodaju sistemi o kojima te neznalice skoro pa nista ne znaju osim sto im izgledaju lepo obojeno i opasno :)

      Pitam se sta bi jedna nezavisna provera ustanovila … Ko laze – Onaj ko pred kamerama prica o zastiti od 12.7 ili mi koji kazemo da je to samo masta – Ovim sto ste iznad napisali a i podacima iz kataloga se potvrdjuje ko laze – Nude jedno a to sto se prikazuje nije to sto pise u katalogu a na sta smo mi i ciljali … Sami ste prakticno dokazali ono sto mi pisemo

      Za kraj i za napomenu – Danas svaka kretenska grupa terorista u svom arsenalu ima stare ili nove verzije 12.7 bez obzira cija je proizvodnja – Sa ovim sto je ovde prikazano na slikama svaka posada ce pre biti mrtva nego sto ce uopste moci da prihvati borbu a to potvrdjuje i komentar na koji smo mi reagovali – Pa lepo :) – Barem je potvrdjeno da vozila sa slika nemaju tu zastitu na cemu smo mi i insistirali (a u katalogu pise da je to standardna oprema) :) – Sta RECI Lopovi ostaju lopovi samo sto ovde rizikuju tudje zivote – Treba li im to dozvoliti e to je vec pitanje!

      Mislite o tome

    • Vozilo ima vitlo za 10 tona :) a samo je tesko preko 22 tone u standardnoj verziji pa i do 28 tona maksimalne tezine :) – Bas ce im to vitlo pomoci :)

      • Hm ide legenda među onima sa saobraćajnog i mašinskog da točkaši imaju smisla do težine od 26t a preko toga praviš guseničara. U svakom slučaju bez testiranja ostaje samo to – legenda. ;) Ako su ga napravili ako teškog a oklop i pored te težine nije dobar onda su stvarno dunsteri. A ja nešto ne videh vitlo ni na onom inženjerijskom vozilu VIU Munja gde je mnogo logičnije i potrebnije tako da me nekako pojavljivanje nekog makar i anemičnog vitla skoro pa raduje. Uzgred pominjali ste i lepu farbu i ne mogu da se suzdržim da prokomentarišem ovu digitalnu šaru na koju sam “alergičan” – da izvinete imam utisak da je u pitanju QR kod koji kada propustite kroz software dobijete rečenicu “ja sam budala”. Nisam još video inženjera iz ove oblasti koji koristi uniformu sa dotičnom šarom recimo pa je to otprilike za mene relevantno mišljenje o vrednosti i značaju takve “zaštite”.

        • Pa sad …. Ako imas 8×8 onda koja tona tamo vamo i nije bitna ali postujem to sa Masinca ali … Ja sam cuo i jednu drugu teoriju koja ukazuje na to da se za vojne potrebe prave prevashodno gusenicari dok se za “vojnopolicijske zadatke” (ako tako nesto moze da se postavi kao katergorija) idu tockasi … Ima tu dosta toga sto utice na to da li ce biti tockas ili ce biti gusenicar a posebno prica o podneblju i tome kakvo je zemljiste na kom ce se to sve koristiti … – Mislim da i te dodatne dve stvari “treba uzeti u obzir” ali ko ce ga znati sta je onima u ZDRP-u na pameti …

  3. Lazara trebaju javno da testiraju u svim uslovima id kojih nude zaštitu i to prikažu narodu, a ne da tvrde i obećavaju i onda to nameću vojsci i policiji. Obećanja ne spašavaju živote, ali tehnologija bi mogla kada bi se primenjivala, ali lopovi hoće da uzmu što više za sebe pa da bi opravdali potrošene pare oni izmišljaju da je vozilo skuplje i bolje nego što jeste.

    • Po nasim nepotvrdjenim informacijama Lazar je vec jednom testiran u TOC-u prosle godine ali je pao na testovima – Naravno to se krije kao velika tajna :) – Kao Lazar je najbolji a Pakistanci i Alzirci su ga vec otkacili :) – Ako hoce da im Lazar bude “marketinsko sredstvo” neka naprave svoju privatnu vojsku negde gde to moze i neka ne zloupotrebljavaju ono sto nije njihovo – Zna se kome Policija i Vojska Srbije treba da sluze – Nisu se zakleli ZDRP-u i pojedincima na vlasti vec gradjanima …

  4. posto smo malko ja i urednik foruma usli u diskusiju napisacu u ovom komentaru neko svoje opazanje i misljenje vezano za ovo vozilo konkretno. Lazar kao vozilo MRAV nije nista spektakularno bolje ili gore vozilo od svojih pandama u svetu, njegova tezina sama za sebe govori da poseduje ozbiljan oklop i to se moze uporedjivati sa tezinama drugih vozila iz iste grupe. Medjutim sta smeta u celoj prici i sta je stvarno “nasa domaca pamet” smislila na ovom vozilu a da kaze upravo to sto govore reci iz navoda. Ako uzmemo u obzir da je pogonska grupa uvoz, nezavisno vesanje odnosno suspenzija uvoz, kupola sa naoruzanjem uvoz, hidraulicne komponente (pumpa, ventili i regulatori) uvoz cak i jos mnogo sitnije stvari sta je onda nasa pamet, nasa pamet je karoserija i ona je prilagodjena sasiji sa nezavisnim vesanjem koju kupujemo od Francuza i to za masne pare jer su Francuzi tradicionalno skupa zemlja za kupovino ove vrste robe. Razlog zasto bas Francuzi je diskutabilan i verovatno neko zna da napravi racunicu ali ne znam kome u prilog. Sto se tice pameti nista bolje nije prosao ni “Milos” ,znaci isto vesanje, pogonska grupa I.T.D. Nedavno je premijer rekao kako je zatrazio da se okupe nasi vajni strucnjaci i inzinjeri te sami konstruisemo nezavisni sistem vesanja i kako bi se troskovi time smanjili jer bi se proizvodilo kod nas i naravno nasom “pamecu” .Sada kao masinac inzinjer pocinjem da bivam zbunjen pa nezavisno vesanje se odavno vec koristi u vecini drzava sveta a mi sto smo posedovali fabriku za proizvodnju kamijona u celosti to jos nismo “smislili”. Osvrnucu se na tip nezavisnog vesanja TAK koji poseduje cuveni HAMER ,sistem je jednostavan da jednostavniji ne moze biti i moze ga smisliti svaki bolji student masinsko tehnickog fakulteta, ovaj sistem je moguce znatno unaprediti a koriste ga gotovo sva vozila posebne namene odnosno terenci po Americi. U cemu je onda narodno receno “fazon”. Gasi se fabrika (FAP) koja je bila u stanju ovakav ili slican sistem da proizvede samo da je dobila takav zadatak a ulaze se u nove pogone i angazuju se neki novi inzinjeri i konstruktori za potrebe navodno vojske i neke privatne firme SDPR. Pogonska grupa ??? Pa zar nasa zemlja nije imala fabriku motora u Rakovici gde je ona sada? Sta se desilo sa Prvom Petoletkom iz Trstenika koja je mogla da proizvede 90% pratecih elemenata vozila Lazar od lezajeva, osovina, slozenih redukcionih sistema i dobar deo hidraulicnih komponenti. Sta ovde bode oko i ovo ce biti neka dodatna tema na ovu. Nasa drzava je pocela da se ugleda na sistem poslovanja SAD gde su u namenskoj industriji dominantne firme ili bolje reci korporacije kao sto je General Dinamix ili Lokid martin a u kojoj glavnu rec vode akcionari, naravno (zadrzacu se na ove dve firme) sve sto se proizvede finansira se parama koje odobrava kongres iz budzeta a kada se proizvod ponudi vojsci njegova cena bude diskutabilna jer bude visestruko uvecana a profit dele svi akcionari. Vraticu se opet kod nas. SDPR se pozicionira kod nas kao preduzece koje spada pod potpunu jurisdikciju drzave i nad kojim kontrolu ima direktno ministarstvo odbrane. Dali je bas tako ? Zasto se na ustrb ove firme gase mnoge druge nase firme koje su drzavne a bave se malte ne istim poslom. zasto se u SDPR ulaze a u ostale ne vec se dozvoljava da odu pod stecaj. Sta se desava sa fabrikama municije manjeg i veceg kalibra ,zasto jedva prezivljavaju moleci za pomoc drzave a opet “privatna” novootvorena firma EDEPRO pocinje sa proizvodnjom svih vidova municije i u nju drzava ulaze velike pare. Stice se utisak (da ne duzim previse) da pocinje da se stvara poslovna klima u kojoj ce akcionari igrati veliku ulogu i to ce nazalost biti nasa “elita” koja je trenutno na vlasti a i ostala mafija oko nje. To ce ujedno obezbediti velike sume novca ljudima iz ove branse i kada ne budu vise u vlasti ali uticaj i privilegije ce ostati. Primera ima mnogo koji govore ovome u prilog ali nazalost ja nisam novinar a i nisam bas u stanju da istrazujem na terenu ali treba samo malo logicnog razmisljanja i slika cele price ce se sama pojaviti. Sto se tice opreme za vojsku zao mi je sto cu morati da kazem da licno ne verujem mnogo u to da ce veliki deo te opreme stici u vojsku Srbije ali ce se u svakom slucaju gledati da se oprema u najvecem delu proda i izveze i to je prvenstveni cilj cele price. Ne sumnjam da ce Lazar pa i Milos sa drugim vozilima koja se proizvedu da dobije svoje mesto u karakteristikama i pouzdanosti ali sta cemo dobiti mi. Politicka situacija u zemlji i oko nje je jako slozena cak mogu da kazem ozbiljna ,na pragu smo moguceg novog sukoba a nasa vojska jos nema adekvatna sredstva za odbranu i izgleda da nikoga nije bas preterano briga za to. Nadam se da sam uspeo u nameri da prikazem neko svoje vidjenje stvari kroz ovaj komentar.

    • Milos “nije resenje” vec prototip … On ne moze biti nista drugo nego opitna platforma – Svako ko se bavi razvojem ili dizajnom to zna – On je napravljen bukvalno u jednom komadu i kako onda neko moze da prica da je to proizvod i da ce ga prodavati u stotinama komada ako to ne samo da nije proslo ni testne faze za ono opste unapredjenje i ispravke nekih stvari koje se tesko bas sve mogu predvideti nego ne postoji ni optitna maloserijska prica od 5-10 vozila koja bi se testirala – Meni nikad nece biti jasno kako neki krelci naprave TESTNU PRICU a onda pricaju o PROIZVODU I PRODAJU – Kakav proizvod i kakva prodaja kad to jos nije proslo ni one “najcesce decije bolesti” koje se ispravljaju na tesnom modelu … Od testnog modela pa do predserije (male) je DUGACAK PUT – ne da je to vise meseci vec i duze plus da sve to prati intezivno testiranje i svakodnevni rad …

      Stvarno mi nije jasno kako to da neko nesto napravi pre nekoliko meseci a VEC TVRDI da je to proizvod

      Ovo me podseca na iste sarene laze tj price koju neki pricaju iz sistema (VTI i ZDRP) gde su za vreme Sutanovca strucnjaci prvo odustali od price modernizacije T72 cime smo cini mi se NAMERNO gurnuti izvan trzisne utakmice gde je na sceni bilo izmedju 3 i 4 hiljade tenkova podloznih modernizaciji – Neki kret… PIIIIIP me je ubedjivao da cemo mi modernizovati M84 dok je nama T72 neinteresantan – Na zalost taj KRET…piiiip i BUD…..PIIIP je odlucivao a sve po nagovorima tih STRUCNJAKA

      Znaci eto kako oni razmisljanju a sad idemo dalje

      Isti krelci i buda…..PIIIP su nas ubedjivali da ce sa jednim prototipom motora od 1000 HP (KS) ubediti Turke da od nas kupuju motore za svoje tenkove – Jedan jedini prototip i to nedovoljno istestiran a o tome da se koristi i da se znaju sve njegove prednosti i/ili mane da ne pricamo – Nakon koju godinu Turci uzeli od Japanaca savrseno resenje od 1200 a uskoro ce ici i na 1500 HP (KS) – Ko su sve te BUDAL…..PIIIIIIP koje su o tome odlucivale – Pa ne umeju ni taj motor vec 20 godina da zavrse a o cemu onda drugom da pricaju

      E sad …. STA JE RAD ZDRP-a pokazao od 2007 godine do 2017 godine …

      LAZAR 1 – KRNTIJA TESKA – Oklopljeni autobus gde su a za to imamo i slike na sajmu izlagali TESTNO djubre na kom su pancirne ploce spod vozila zavarili da vise i kao izgledaju efektno a to je uradjenj varenjem za armaturu (9-10 mm) koja se koristi za zidanje kuca a koja je zavarena za sasiju fapove 8×8 sasije koja je vrlo neuslovna za te zadatke zbog mnogo dodatnih stvari – HEJ – Pa to je bre budalastina majmuni jedni – Ko je u to trebao da sedne i izgubi zivot … Znaci TESTNI ako ne i model za proveru (jos pre nego testni model na kom bi sve trebalo da bude namesteno kako teba) oni izlazu na sajmu i PRICAJU O PRODAJU stotine komada – Pukli su ko zvecka sa tim – Slike koje sam licno napravio mogu da potvrde sve napisano – Umesto PANCIRNIH ploca na vozilo da bi izgledalo kao super stavljaju drvene medijapan ploce prebojene da izgledaju kao metalne ploce – SRAMOTA – BRUKA – Od svega sto su napravili nema sta nisu pogresili …

      LAZAR 2 – KRNTIJA TESKA – Pali su na testovima u Pakistanu a i sto su hteli neke da zainteresuju propustili su i uprskali sanse za bilo kakvom saradnjim (npr ALZIR gde na RS gledaju blagonaklono zbog nekadasnjih veza i podrske njihovoj nezavisnosti) – TU SU UPRSKALI a posao je dobila Nemacka – 600 vozila se bese proizvodi u Nemackoj a ostalih 399 (ukupno 999) se proizvodi u Alziru – Znaci TE BUDALE (UVEK ISTE NA ZALOST) samo upropastavaju sve cega se dodirnu i DRZAVI SMANJUJU sve sanse koje ima jer budalet…..PIIIP nista ne znaju da urade kako treba – Oni su ovu drzavu kostali do sada MILIJARDE DOLARA ILI EVRA a sve strucnjak do strucnjaka (moj do moga) ….

      LAZAR 3 – kOJA JE RAZLIKA IZMEDJU SRANJ….. PIIIIIP 2 i SRANJ….. PIIIIIP 3 – nikakva – Prosto samo menjaju teme i zamenjuju teze i guraju dalje svoju idiotsku pricu – KO KUPUJE TO – NIKO I NIKADA OD SVEGA TOGA NISU PRODALI NISTA – Ko im onda jos uvek posle 10 godina daje dozvolu da bilo sta rade plus ruiniraju domacu Namensku industriju praveci duple kapacitete i time praveci NELOJALNU KONKURENCIJU DOMACIM FIRMAMA – katastrofa – Djubretarska prica od pocetka – Taj ZDRP treba zatvoriti pod HITNO plus sve koji su ucestvovali u ovim prevarama treba podhitno pohapsiti preventivno i pokrenuti istrazne radnje za sve sto se desavalo u tom ZDRP-u – O crnim fondovima za mito i korupciju i podmicivanje plus KRADJE i preuzimanja (otimanja) ideja i slicno da ne pricamo …

      Kako onda neko moze posle 10 godina budalastina opet da ponavlja jedno te isto …. Pa i budale bi naucile nesto na svojim greskama ali na zalost ja stvarno ne znam kako neke koji o svemu toliko nestrucno odlucuju da nazovem osim pacerima koji prosto ne samo da ne znaju svoj posao vec su prosto nesto najgore sto covek moze da zamisli – ONI SU osobe velikih aspiracija sa toliko malo znanja da je to NECUVENO – na zalost ti i takvi su savetnici – ti i takvi su upravo oni koji namestaju posao ZDRP-u i najgore je sto ti i takvi nazalost kroz svoj nestrucan rad ugrozavaju pripadnike bezbednosti (policiju i vojsku)

      TOME TREBA STATI NA PUT – Nadam se da ce se nesto desiti uskoro jer ako se ovo nastavi samo cemo imati vise ljudi u vrecama koje su tamo stavili upravo ti majmuni! (PIIIIP)

      Nikad nisam bio nekulturna osoba ali prosto kad vidis sve ove budalastine sto rade kvazi edukovane LOPOVCINE i kad vidim da se to sve ponavlja iz godine u godinu i da prevarama tj pokusajima prevara nema kraja onda se pitam DOKLE CE se ovo nastaviti – Inace nema nista dobro u smislu sto bi se moglo reci za te prevarante osim da su trgovci SMRCU pripadnika Policije i mozda Vojske …

      Pre dve GODINE je bio Partner 2015 – Sta bi sa onim SRANJ….. PIIIIIP OD TOPOVNJACE kako ju je jedna budaletina i kvazi strucnjak od treceligasa iz premije,…. ops predsednicke lige nazvao – STA BI – Takvu budalastinu nisu USPELI IKOME DA UTRAPE pa su je onda na silu ugurali u Zandarmeriju – NIKO TU IDIOTSKU tvorevinu ne koristi ni tamo nego STOJI I RDJA – Prilikom primopredaje Ministar unutrasnjih poslova mi daje odgovor na pitanje a gde je tender da to nije radjeno po tenderu vec po zakonu (a po zakonu je tender obavezan za nabavku opreme) :) – Najgore dolazi 15 sekundi kasnije kad onaj trceligaski PACER kaze da mu je Zandarmerija UPRAVO rekla da im ne treba TOP :) – Ovi OKSIMORONI mogu da zive i vladaju samo u SRBIJI :(

      Kako onda iko ozbiljan moze da uzme za ozbiljno sve o cemu ZDRP-ovci pricaju (

      • Apsolutno se slazem sa tobom u vecini stvari koje si naveo. Nesporno je da put od prototipa pa do gotovog proizvoda spremnog za serisku proizvodnju nije lak a ujedno da je dugacak proces, nesporno je i to da testiranja traju dugo i da treba da budu detaljna i sfrsishodna ne moze se prodavati nista na izgled dobro ali neupotrebljivo. Hteo sam da kazem da Lazar 3 nema nista revolucionarno u sebi jer sem skoljke nista i nije njegovo odnosno “nase” a to ( vesanja, motor, transmisija ) je vec napravljeno u zemljama iz kojih uvozimo i koristi se kao krajnji proizvod koji koriste i oni a i izvoze. U principu mi smo trebali samo da ispitamo i testiramo skoljku. Kada bi proizveli nesto novo kao domaci proizvod sveze iskonstruisan onda je to vec filozofija za testove i otklanjanje nedostataka ili “decijih bolesti”. Medjutim ocigledno je da drzava nije zainteresovana za sopstveni proizvod jer kao sto kazes ima fabrike koje su u tom poslu vec bile i koje su mogle tako nesto da rade ali je dozvolila da jednostavno nestanu ne ulagajuci ni dinar u njih. Pamet postoji u Srbiji ali verovatno nije “profitabilana” za politicare i tajkune. Mi smo zemlja paradoksa po mnogim pitanjima i tesko je naci pravu rec ili izraz za njen status jer radimo stvari koje su vise nelogicne i stetne nego korisne i produktivne. Neko ocigledno misli da ce namenska postati “zlatna koka” a da pri tom ne ucini nista sem sto smandrlja i skarabudzi nesto na brzinu te tako zaradi milione. Mislim da to nece moci. Bez obzira na sve ja i dalje tvrdim da Lazar moze biti dobro i korisno vozilo ali uz adekvatno testiranje i ispravke koje budu potrebne a koje su se prilikom testa pokazale kao neophodne. Naravno testove treba da obavi onaj kome je to vozilo i namenjeno a to su vojska i policija pa na kraju ona i treba da odluci dali takvo vozilo zadovoljava njihove kriterijume. Licno ne verujem u civilno upravljanje vojskom pa me tako iritira i sama pomisao da ministar vojni bude civilno lice i uz to politicar koji pripada jednoj stranci a kod nas zna se kako prolazi sve sto im dodje pod ruku. Ok da se ne bi ubedjivali vise (prijateljski) veruj mi imam mnogo toga sto bih mogao da pisem ali to bi vec bilo neprimereno jer bi bilo predugacko, nazalost mnoge stvari sam u zelji da kazem sto vise sa sto manje teksta propustio ali bice bolje nadam se. Pozdrav za urednika pa cemo drugom prilikom opet.

  5. Stanje u kojem je naša vojska govori nekoliko slika od Pucha sa ove “vežbe” gde je dobar deo poda pojela rđa tako da je pod postao providan. O ovim “Frankenštajn” projektima ne vredi ni govoriti. O Lazaru za kojeg se ne mogu odlučiti da li da bude Mrap i da služi kao oklopljeni prevoz pešadiji sa tačke A do tačke B ili 8×8 bvp koji će biti udarna pesnica vojske naoružan kako dolikuje topom i Povr-om. Sa Norom ista priča, da li će biti haubica koja će biti kadra stići i uteći i mnogo hitaca ispaliti, ili će se na nju natakariti oklop koji joj može pomoći eventualno od damskog pištolja 7,65 ali je može dosta usporiti i oštetiti joj i prohodnost i agilnost,…Po mom mišljenju Yugoimport radii vizuelno “opake” projekte neukim gledaocima kako bi se skupljali politički poeni za sve vlasti u proteklih podosta godina. Vojska ovde ima posebno mesto u društvu i to se iskorištava preko najava sa naglaskom na Yugoimportove proizvode koji streba da se nađu u vojsci koja je namerno izgladnjena. Pre su se i Lazar i Nora i sve pljuvali(izvinjavam se na izrazu, ali je prikladan), a sada kada je dogoralo i ovo izgleda super. Pogotovo kada se Nora poredi sa Pzh 2000 ili lazar sa Patriom… A ni Lazar ni Nora nisu definisani šta su, hoće Zdrpovci da od svojih projekata urade isto što i Amerikanci sa F 35, a sedenje na više stolica od jednom ne ide.

    • Italija se oseca prevarenom sto se tice projekta F35 i Italijanskog ucesca u projektu – Od planiranog ne znam da li su svega 20% dobili – Ne samo da nece biti nikakve price proizvodnje delova vec ce i remontni centar koji je bio planiran u italiji biti “nepostojeca” prica – Potpuno su izigrani a to i sami kazu …. Do sad su manje ili vise dobili JEDAN AVION – Nema sta opasno :)

      Mene sad zanima npr ko cita ovu nasu diskusiju odnosno kako ste Vi saznali za AIF i mogucnost da nesto ovako napisete u nadamo se strucnoj diskusiji … Da li to cita jos neko osim Vas odnosno sta mislite da li ce sve sto se ovde pise od cega je dosta toga referentno imati ikakvog uticaja – Pa svako normalan ko bi procitao ovu diskusiju bi se uhvatio za glavu samo ako bi pomislio da je 20% od ovoga tacno a da ne pricamo sve …

      Sto se tice tog PUH-a nisam ga video ali verujem …Iskren da budem tek sam uvece procitao poruke gde mi ukazase da pogledam i “osacujem” onih tri para novih cizama koje svaki od vojnika ima :) tako da steta – eto nisam obratio paznje na njihove cizme :)

      • “Strašno mi teško” zbog Italijana. Našao se maher koji će da prevari prevarante. Ako ne znate o čemu pričam onda pogledajte malo istoriju projekata Jak-130 i Alenia Aermacchi M-346 Master. I tu je trebalo prvo da dođe do zajedničke proizvodnje gde bi elektroniku i savremenu avioniku davali Italijani a ostalo (motor, krila itd.) Rusi ali su se tu Italijani pišmanili i zajebali Ruse pa su iz posla izašli sa nacrtima za konstrukciju letelice a Rusi dobili “šupalj nos do očiju”. Jeste prave Italijani taj trenažni avion sve je lakše kad ti neko drugi odradi konstruisanje i testiranje i u računarskim modelima i u aerotunelu ko bi rekao. A za ovo da naši ne znaju tačno šta hoće ste u pravu uglavnom. Najviše me nervira što naizgled nema vizije. Barem to meni tako izgleda vi ćete valjda znati bolje. Znamo da smo “kratki s novcem” i shvatam probleme ali to lutanje s koncepcijama oružja se moglo donekle ublažiti da su uzeli jedan zajednički osnov za sve varijante i verzije koje projektuju prevashodno da nama trebaju (ili ih tržište traži) pa onda gradili odatle koliko im kojih verzija treba. Jeste sirotinjski. Jeste da se tako ne može izvući maksimum. Ali mi za bolje teško da imamo para. Nešto tako pokušavaju istina s Lazarom. Neću ulaziti u to sad koliko je dobar ili loš. Nego pade mi na um. Spolja su jako slične sve te verzije Lazara. I sami kažu da nemaju isti nivo zaštite odnosno da je on modularan čak i u Lazaru3. Da li je neki genije uračunao da je jako bitno da posade tih vozila budu svesne tih razlika. Nije problem ako potencijalni protivnik misli da ispred sebe ima jačeg protivnika. Problem je ako naši misle da su jači nego što realno jesu.

Leave a Reply